.. جایی برای
.. جایی برای

.. جایی برای

شخصی

"عشق " مالیخولیای محبوب من

                                                                                                                                                                       

                                                                                                                                                 

                         

                                                                                                                                                             مالیخولیای محبوب من

       

                

                                                                                                                                                                

کتاب مجموعه داستان  "مالیخولیای محبوب من " از هشت قصه تشکیل شده است

که تم اصلی  هفت قصه آن زندگی زنانی ست که ترک شده اند و تنهایی  خاطرات خود

را مرور میکنند گویی توان دوباره برخاستن و از سر گرفتن زندگی رو ندارند زن های که

عشق آنها روضعیف و ناتوان میکند ...


راستتش تکرار حرمان و رنج شنکجه آور هجران تهوع آور است . و چندباری از ادامه ی خوانش

کتاب منصرف شدم و دقایقی آنرا کنار گذاشتم...اما خیلی زود پشیمان می شدم .

آخه از اضافه شدن یک کتاب نیمه خوانده ی دیگر به قفسه ی کتاب  بیزار بودم...


 داستان تجربه  های  تلخی که شاید بعضی از ما ، آن را زیسته ایم ولی چگونگی مواجه ی با آن رو

نیاموختیم  و یک عمر با مرور خاطرات جریان زندگی خود را متوقف کردیم..را روایت می کند.


خانم بهاره رهنما کتاب رو تقدیم به دخترش و دیگر دخترکان سرزمین خود کرده و در ادامه

گفته " که نمی دانم آرزو کنم روزی عاشق بشوند یا نشوند.."

به نظر من عشق اتفاق زیبایی است که معمولا هیچ شناختی از آن نداریم و همه تعریف هایی که ازآن

شنیده ایم در حد تجربه های فردی بوده ، اما من فکر میکنم این تجربه  می تواند  ما رو به خودشناسی  برساند.

و ما رو توانمند تر کند..



درسته مرور خاطرات  قهرمان هر قصه تلخ بوده  اما نمیتوان منکر آن شد و باید قبول کرد که معنا

وجه دیگر تلخی است و شایدبهتراست در کنار مرور خاطرات  یاد بگیریم چگونه قوی شویم و از چالش های

عاطفی خود عبور کنیم...


از میان قصه های کتاب،  داستان  "فلامینگو "را بیش از بقیه دوست داشتم...



باران عزیز سپاس از هدیه زیبا و دلپذیرت






                                                                                  







      

نظرات 3 + ارسال نظر
باران پاییزی چهارشنبه 30 تیر 1395 ساعت 10:08 http://baranpaiezi.blogsky.com

خب من بهاره رهنما رو چون با عشق در مورد عشق می نویسه دوست دارم حالا هر کی بخاد هر برچسبی به ایشون بزنه اصلن برام مهم نیست اما واقعن روان می نویسه و صادقانه
من داستان "این تابستان فراموشت کردم" رو خیلی دوست داشتم. میشه گفت روبرو شدن شخصیت با خودش و ضعفهاش، روبرو شدن شخصیت با آدمهای دور و برش و احساس ضعف و ناتوانی و قربانی بودن رو کنار گذاشتن رو خیلی خوب توی این داستان نوشته.
نوش جانت دختر کتابها

برچسب!!!
اگر کسی نقدی یا نظر مخالفی دارد صرفا اختلاف رای و سلیقه است همین و لاغیر...
اتفاقا این اختلاف سلیقه هاست که باعث میشه در ادامه کار های بهتری ارائه بشه...
خود من اگر بی هوا خوشم می اومد شاید تو بحر پیامای نهفته داستان نمی رفتم و همین شد که در پایان کتاب نظرم عوض بشه...
تجربه ی خوبی بودمطالعه ی این کتاب

ملیکا سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 23:16

بله منم این کتابو خوندم
به این سادگیا نمیشه قوی بود و همیشه تهش امیدواری که معجزه ای لشه و اوضاع اونطوری که میخوای پیش بره بالاخره دله و حرف حساب سرش نمیشه
نقد خوبی بود

بله میدونم آسون نیس...اما مرور خاطرات آدم رو فلج میکنه و زندگیت از حرکت می افته و در اینصورت با ماندن در گذشته ،حال رو هم از دست میدهی...
باید بپذیریم که زندگی ادامه دارد و خوشحالی و خوشبختی خود را وابسته به دیگری نبینیم.
بازم ممنونم که اومدی عزیزم

علی امین زاده سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 17:41 http://www.pocket-encyclopedia.com

عشق آزار دهنده نیست. عشق ناراحت کننده و تلخ نیست. عشق شیرین ترین اتفاق ممکن برای بشر است. عشق هدیه ی خداست. چیزی که ناراحت کننده است جدا شدن و ترک شدن و پس زده شدن است نه خود عشق.

جمله از من نبود از لیام نیسن نقل قول شده!

عشق معنای زندگی ست اما وقتی انتظاراتی که از تصورات نادرست ایجاد شده اند رو برآورده نکند آزار دهنده و تلخ میشود.
وقتی عشق منبعی به حساب بیاد که فقط باید از آن دریافت کنی ،محدود و مشروط میشود به شکست محتوم است و قطعا سرخوردگی دارد..
ممنونم که اومدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد