.. جایی برای
.. جایی برای

.. جایی برای

شخصی

"عشق " مالیخولیای محبوب من

                                                                                                                                                                       

                                                                                                                                                 

                         

                                                                                                                                                             مالیخولیای محبوب من

       

                

                                                                                                                                                                

کتاب مجموعه داستان  "مالیخولیای محبوب من " از هشت قصه تشکیل شده است

که تم اصلی  هفت قصه آن زندگی زنانی ست که ترک شده اند و تنهایی  خاطرات خود

را مرور میکنند گویی توان دوباره برخاستن و از سر گرفتن زندگی رو ندارند زن های که

عشق آنها روضعیف و ناتوان میکند ...


راستتش تکرار حرمان و رنج شنکجه آور هجران تهوع آور است . و چندباری از ادامه ی خوانش

کتاب منصرف شدم و دقایقی آنرا کنار گذاشتم...اما خیلی زود پشیمان می شدم .

آخه از اضافه شدن یک کتاب نیمه خوانده ی دیگر به قفسه ی کتاب  بیزار بودم...


 داستان تجربه  های  تلخی که شاید بعضی از ما ، آن را زیسته ایم ولی چگونگی مواجه ی با آن رو

نیاموختیم  و یک عمر با مرور خاطرات جریان زندگی خود را متوقف کردیم..را روایت می کند.


خانم بهاره رهنما کتاب رو تقدیم به دخترش و دیگر دخترکان سرزمین خود کرده و در ادامه

گفته " که نمی دانم آرزو کنم روزی عاشق بشوند یا نشوند.."

به نظر من عشق اتفاق زیبایی است که معمولا هیچ شناختی از آن نداریم و همه تعریف هایی که ازآن

شنیده ایم در حد تجربه های فردی بوده ، اما من فکر میکنم این تجربه  می تواند  ما رو به خودشناسی  برساند.

و ما رو توانمند تر کند..



درسته مرور خاطرات  قهرمان هر قصه تلخ بوده  اما نمیتوان منکر آن شد و باید قبول کرد که معنا

وجه دیگر تلخی است و شایدبهتراست در کنار مرور خاطرات  یاد بگیریم چگونه قوی شویم و از چالش های

عاطفی خود عبور کنیم...


از میان قصه های کتاب،  داستان  "فلامینگو "را بیش از بقیه دوست داشتم...



باران عزیز سپاس از هدیه زیبا و دلپذیرت






                                                                                  







      

عشق یادت نرود

وقتی هنوز بتوان دوست بداری..

وقتی هنوزم  غیر از خانواده ات

کسان بیشتری رو به دلت راه بدهی...

وقتی هنوزم چیزای هست که توجهت رو به خود

جلب کند تا بهانه ای برای دوست داشتن

زندگی  شوند...

ینی  عشق را به یاد داری

آفتابی که غروب ندارد...




++امروز بی هوا حالم خیلی خوبه دلم میخواست این حال خوش رو با همه جهانیان مخصوصا تو تقسیم کنم...

رد پای بعضی ها ،از زندگی آدم

به دست هیچ فراموشی ای

پاک نمی شود...

خدایا...

نمیدونم خاصیت ماه رمضان  است.یا مراقبه ی

اختیاری ماست که باعث می شود توجه بیشتری

به رفتار و عملکرد خود داشته باشم...

توجهی که تمرکز ذهن را می افزود و تمرکزی که

کمک میکرد از نیروی عقل و اندیشه ی خود بهره

ببرم ینی مدام در حال ارزیابی  رفتارهام بودم...

خدایا کمکم کن در سایر اوقات سال هم به این

مراقبه و توجه ادامه بدهم تا حس رضایت و آرامش

و ارتباط عمیق تری را تجربه کنم...

  

                                       عید فطر بر همگان مبارک باشد.

تولدم مبارک.

وقتی یه دوست مجازی به مناسبت تولدم سوپرایزم میکند


                                                                                                                        


مدتی پیش به بهانه ای آدرس محل سکونتم را گرقت  نمیدانستم چه خیالی دارد...

بسته ی پستی که رسید حسابی ذوق کردم..اصلا انتظارش رو نداشتم

شادی جونم ممنونم

چه تابستان به یاد ماندنی خواهد شد با مطالعه کتابایی که فرستادی...



باز هم تابستان آمد و روز تولدم رو با خود آورد...

و من دوباره به دنیا می آیم..

43 رو پر کردم و وارد 44  سالگی میشوم ...

هنوز هم مث سال های نوجوانی و جوانی  زندگی رو زیبا و دوست داشتنی میبینم

و مث کودکی که تازه محیط پیرامون خود را کشف میکند و با  هر چیز کوچکی لذت می برد

اوقاتم  را سپری میکنم


امسال سالروز تولدم با سوپرایز شادی جان  خاطره ی زیبای دیگری به دفتر خاطراتم افزود

امیدوارم همه ی لحظاتت پر خاطره و زیبا باشد.